סימון | הסכמי פשרה בישראל

סימון

יפאורה 3

תביעה ייצוגית | יפאורה-תבורי בע"מ [17/05/2018]

ת"צ: 45599-06-16 הצדדים: שרונה שוקרון נ' יפאורה- תבורי בע"מ תאריך פרסום: 17/5/18 תקציר: החברה סימנה את בקבוקי המשקה מתוצרת בסימון הבטיחות "לשימוש עד." אך שהסימון המתאים על פי התקן הוא סימון האיכות "עדיף להשתמש לפני". הסימון השגוי מטעה את הצרכנים וגורם לצריכה מוגברת של מוצרים. הקבוצה: כל צרכני משקאות קלים, הנמכרים ו/או המשווקים על ידי יפאורה-תבורי, תחת המותגים: תפוזינה, ספרינג, spring Tea, אר סי קולה, שוואפס, קריסטל,  fruit water, מים מינראליים- עין גדי, ועוד. עילת התביעה: הפרת חובה חקוקה, הטעייה צרכנית ועשיית עושר ולא במשפט. תוצאת תמונה עבור יפאורה משקאות

עיתון: הארץ
אנגל

תביעה ייצוגית | שלמה א. אנג'ל בע"מ [13/03/2018]

ת"צ: 29931-08-16 הצדדים: אברהם קנטרוביץ נ' שלמה א. אנג'ל בע"מ תאריך פרסום: 13.3.18 תקציר: הטענה: המשיבה אינה מסמנת כנדרש, על גבי מוצרי מאפה אותם היא מייצרת ו/או משווקת, לרבות פיתות ולחמניות, את מנת הייצור ו/או תאריך הייצור ו/או התאריך האחרון לשיווק ו/או תאריך העמידות מינימאלי ו/או סימון דומה. המשיבה טענה שהיא מסמנת כנדרש את המוצרים הנארזים על ידה במפעלה ושלא נגרמו לצרכן נזקים. קבוצת התובעים: כל צרכן אשר רכש במהלך  7 השנים שקדמו למועד הגשת התביעה והבקשה לאישור ועד למועד הגשת הבקשה לאישור הסדר הפשרה, מוצרי מאפה מתוצרת המשיבה ו/או המשווקים על ידה, הארוזים מראש ו/או הנאפים ו/או נארזים בנקודות המכירה, אשר אריזתם לא סומנה בקשר לתאריך ייצור ו/או מנת ייצור ו/או תאריך עמידות מינימאלי ו/או תאריך תפוגה ו/או תאריך אחרון לשיווק ו/או כל סימון דומה אחר. בנוסף לסימון המוצרים כפי שמתחייבת המשיבה בהסכם, המשיבה תעניק תרומה של מוצרי מאפה מתוצרתה בשווי כולל של 35,000 ש"ח לעמותת "לתת". תוצאת תמונה עבור אנג'ל

עיתון: גלובס , דה מרקר
טלפארמה 2

תביעה ייצוגית | טלפארמה בית המרקחת הישיר הראשון בע"מ [08/11/2018]

ת"צ: 16968-01-18 הצדדים: מיטרני וירט  נ' טלפארמה בית המרקחת הישיר הראשון בע"מ תאריך פרסום: 8/11/18 תקציר: הטענה: אי סימון מחיר המוצרים ליחידת מידה באתרי הסחר האלקטרוני "טלפארמה" ו- "טלמדיק", ובטענה שהמשיבה ייחסה סגולות ריפוי לתוספי התזונה הנמכרים באתר, תוך הפרה של תקנות הגנת הצרכן, חוק הגנה של בריאות הציבור, ותקנות בריאות הציבור (מזון- איסור ייחוס סגולות ריפוי למצרך מזון).    

אלון אינטרייד

תביעה ייצוגית | אלון אינטרייד בתי קפה בע"מ [07/06/2018]

ת"צ: 8840-11-13 הצדדים: פדלון ואח'  נ' אלון אינטרייד בתי קפה בע"מ תאריך פרסום: 7/6/18 תקציר: הטענה: הנתבעת נהגה לשנות את תאריך הייצור על המוצרים הארוזים כדי שתוקפם יוארך. חברי הקבוצה: צרכני הנתבעת שרכשו ממנה מהמוצרים הבאים: כריכים, סלטים, ירקות חתוכים, יוגורטים ומוזלי עד למועד חתימת הסכם הפשרה. תוצאת תמונה עבור אלון אינטרייד בתי קפה  

אגמי 3

תביעה ייצוגית | מאפיית אגמי בע"מ [25/04/2018]

  ת"צ: 12196-06-16 הצדדים: האני חנא  נ' מאפיית אגמי בע"מ תאריך פרסום: פרסום שלישי 25/4/18 תקציר: הטענה: הנתבעת משווקת מוצרי לחם מסוג "לחם אחיד קל ; לחם אחיד פרוס ; לחם בריאות ושובע ולחם בריאות ושובע קל" כשהם אינם ארוזים כדין על פי צו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון) ותקנות בריאות הציבור (מזון) (סגירה של אריזות מזון), באופן שלאחר פתיחת אריזת המוצרים לראשונה לא ניתן להחזירה למצבה המקורי בלא שהצרכן יבחין בדבר. עוד נטען, כי מוצרי הנתבעת המסומנים בכינוי "קל" אינם עומדים בהוראות תקן1241 ולפיכך הנתבעת לא הייתה רשאית לסמן את המוצרים כ"קלים". תוצאת תמונה עבור מאפיית אגמי

שומפיינד

תביעה ייצוגית | חברת שופמיינד בע"מ [07/06/2018]

ת"צ: 1507-01-17 הצדדים: כץ נ' שומפיינד בע"מ תאריך פרסום: 7/6/18 תקציר: כלל לקוחות המשיבה שרכשו באתר האינטרנט "וואלה שופס" מוצרים, לגביהם חלה חובת סימון המחיר ליחידת מידה, לפי תקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה) ואשר לגביהם לא קיימה המשיבה את החובה שבתקנות המפורטות בהסכם להציג את המחיר ליחידת מידה. תוצאת תמונה עבור וואלה שופס

עיתון: ישראל היום
לוחמי

תביעה ייצוגית | נכסי לוחמי הגטאות, אג"ש בע"מ [13/04/2018]

ת"צ: 38465-11-16 הצדדים: אברהם אלמשלי  נ' נכסי לוחמי הגטאות, אג"ש בע"מ תאריך פרסום: פרסום שני, 13/4/18 תקציר: הטענה: הנתבעת לא סימנה מחירים ליחידת מידה כנדרש על פי תקנות הגנת הצרכן במרכול שהיא מפעילה. חברי הקבוצה: כל אדם שרכש במרכול החל משנת 2011 ועד ליום 22.3.18 מוצרים אשר מחויבים בסימון המחיר ליחידת מידה בהתאם להוראות התקנות. פיצוי: החל מה-1 לחודש העוקב למועד אישור הסכם הפשרה ולמשך שלושים ימים קלנדריים, הנתבעת תיתן לצרכנים הנחה של חמישה (5) אחוזים מהמחיר המסומן על כל מוצר שנמכר במרכול ואשר מחויב בסימון המחיר ליחידת מידה, אולם פטורים בכל זאת מחובת הסימון על פי התקנות. תוצאת תמונה עבור לוחמי הגטאות

פרפיום

תביעה ייצוגית | כל פרפיום (ישראל) בע"מ [12/04/2018]

ת"צ: 35708-06-17 הצדדים: קגן  נ' כל פרפיום (ישראל) בע"מ תאריך פרסום: 12.4.18 תקציר: הטענה: המשיבה לא סימנה כלל את מחירי המוצרים ליחידת מידה באתר הסחר האלקטרוני שלה "כל פרפיום" וזאת בניגוד לתקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה). המשיבה תפצה את הצרכנים בסך של 240,000 ש"ח. המשיבה תעניק שובר זיכוי בסך של 20 ש"ח בקניית מוצרי בישום באתר כל פרפיום, עד לסכום מצטבר בסך של 240,000 ש"ח. תוצאת תמונה עבור כל פרפיום  

שופרסל 99

תביעה ייצוגית | שופרסל בע"מ [17/04/2018]

  ת"צ: 15155-08-14 הצדדים: נטלי גולדרינג נ' שופרסל בע"מ תאריך פרסום: 17/4/18 תקציר: הטענה: פיתות שהמשיבה אופה ואורזת בשקיות בסניפיה, מהווים לכאורה "מזון ארוז מראש" ולכן לטענת המבקשת מחויבות אריזות המוצר בסימון תאריך ייצור ומועד אחרון לשיווק, אשר נעדרים מן האריזות. הגדרת הקבוצה: כל מי שרכש מהמשיבה מארזי פיתות ארוזים מראש, אשר לא סומנו בתאריך ייצור ו/או בתאריך אחרון לשיווק במהלך 7 השנים עובר למועד הגשת התובענה. המשיבה תשנה את הכיתוב שעל אריזות המוצר ל: "נאפה כאן היום". שינוי הכיתוב יצטרף הן לשילוט הקיים במאפיות לגבי אפייה יומיומית של המוצר והן להנחיות ההקפאה המצוינות על אריזת המוצר. המשיבה תיתן הטבה לציבור בדרך של הנחה על רכישת המוצר בסך של 1 ש"ח בגין כל מוצר ועד לסך של 130,000 ש"ח. תוצאת תמונה עבור מארז פיתות

עיתון: גלובס , הארץ