טיסות | הסכמי פשרה בישראל

טיסות

אל על 3

תביעה ייצוגית | אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ [1/07/2018]

ת"צ: 21074-04-14 הצדדים: יונתן ברנד  נ' אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ תאריך פרסום: 1/7/18 תקציר: הטענה: ברכישת כרטיסי טיסה של אל על באמצעות אתר האינטרנט של הנתבעת הייצוגית, מוצגים במעמד המכירה תנאי ביטול ושינוי הכרטיס (בתקופה שלאחר חלוף זכות הביטול מכוח חוק הגנת הצרכן), באופן מטעה וכן כי הנתבעת הייצוגית איננה שולחת את פרטי הביטול והשינוי ללקוח גם לאחר רכישת הכרטיס. החברה תפצה את לקוחותיה בפיצויים והטבות שונות, בשווי כולל לצרכנים של 5,900,000 ש"ח. לפי הפירוט בהסכם. תוצאת תמונה עבור אל על    

קווי תעופה

תביעה ייצוגית | קווי חופשה בע"מ [09/1/2018]

ת"צ: 10172-06-12 הצדדים: יעלה ציטרין ואח' נ' קווי חופשה בע"מ תאריך פרסום:  פרסום שני 9/1/18

תקציר:

הטענה: המשיבה מכרה ללקוחותיה, ישירות או באמצעות סוכני נסיעות, כרטיסי טיסה בהם מפורטים מועדי המראה פיקטיביים אטרקטיביים, כאשר בפועל יצאו הטיסות במועדים אחרים, שאינם אטרקטיביים והכל בידיעתה מראש.

כל צד שלישי אשר רכש/נרכשו בשבילו (בתקופה המצוינת) מקווי חופשה בע"מ (או מאחרים המורשים מטעמה), כרטיס טיסה או חבילת נופש הכוללת כרטיס טיסה בשבע השנים שקדמו לכניסתו של חוק שירותי תעופה

(פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), ומועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה שלו היה שונה שינוי ניכר ממועד האישור מטעם רשות שדות התעופה שהיה בתוקף בזמן מכירת הכרטיס.

הנתבעת מתחייבת לשלם סכום של 2 מיליון ש"ח כדלקמן כאשר סכום הפיצוי הפרטני יעמוד על סך שך 100 ש"ח לאדם ללקוחות אשר טיסתם איחרה כאמור במעל 3 שעות או מתן הנחה ללקוחות חוזרים של החברה בשיעור 5% או 100 ש"ח לנוסע מהזמנה עתידית, לפי הגבוה מבין השניים.

תוצאת תמונה עבור מטוס