הטעיה צרכנית | הסכמי פשרה בישראל

הטעיה צרכנית

הנקל

תביעה ייצוגית | חברת הנקל סוד בע"מ [05/06/2018]

ת"צ: 16-04-2318 הצדדים: איתי קוזלינר  נ' חברת הנקל סוד בע"מ תאריך פרסום: 5/6/18 תקציר: עניינה של התובענה הוא בסדרה של חמישה מוצרי ג'ל כביסה המיוצרים והמשווקים בישראל על ידי המשיבה, בשם המותג "פרסיל" אשר לטענת התובע המייצג, היה בהם, בין היתר, חוסר התאמה בין הסימון המוטבע בפקק המידה של המוצרים לבין הוראות השימוש בהם, דבר שלטענתו הביא להטעיה הן ביחס לכמויות הג'ל המומלצות לשימוש במוצרים והן ביחס למספר הכביסות המוצג על גבי חזית אריזות המוצרים. טענה נוספת על העדר הוראות שימוש המפרטות מינונים מומלצים לפי חלוקה לרמות לכלוך של הכביסה, שלא בהתאם להוראות השימוש שמפתחת המוצרים מפרסמת על גבי המוצרים כפי שהם נמכרים בחו"ל. תוצאת תמונה עבור חברת הנקל סוד פרסיל

עיתון: מעריב הבוקר
קליקס

תובענה ייצוגית |קליקס.סיאו.אייאל בע"מ בע"מ [13/03/2019]

ת"צ - 4700-04-16

הצדדים - שרית שיר נ' קליקס.סיאו.אייאל בע"מ

תאריך פרסום - 13.03.2019

תקציר - עניינה של התביעה הייצוגית בטענה שלפיה המשיבה כביכול מטעה את לקוחותיה בכך שהיא מציינת את עלות משלוח המוצרים הנמכרים על ידה רק "במעמד הקופה", מבלי שעלות זו תוצג ביחד עם מחירי המוצרים המוצגים ללקוח. 

ב"כ התובעת - עו"ד ליאת שטיין, עו"ד תומר בר-נתן

פריגו 3

תביעה ייצוגית | פריגו ישראל סוכנויות בע"מ ו- Atlas Link (Beijing) Technology [24/05/2018]

ת"צ: 2537-09-14 הצדדים: שרון מלכה  נ' פריגו ישראל סוכנויות בע"מ ו- Atlas Link (Beijing) Technology תאריך פרסום: 24/05/18 תקציר: הצדדים הגיעו להסכמות בדבר פשרה. עניינה של התובענה: בטענות ביחס לערכות לזיהוי הריון ולזיהוי ביוץ מתוצרת Atlas Beijing המיובאות לישראל ומשווקות על ידי פריגו, בשם המותג "Senso- Test". עילת התביעה: חוסר התאמת בין המצוין על גב חזית אריזת הערכות לבין המצוין בעלוני הערכות, באופן כזה שעל אריזות הערכות מצויים פרטים הנטענים להיות מטעים, אשר נועדו לייחס להן תכונות של "אמינות ודיוק". פריגו תסיר כליל מאריזת הערכה לזיהוי הריון ומאריזת הערכה לזיהוי ביוץ את הכיתוב "דיוק מעל 99%" וכן את הכיתוב: "בבדיקות מעבדה, החל מהיום הראשון של האיחור בווסת". תוצאת תמונה עבור פריגו  

עיתון: גלובס , הארץ
מ.א מוצרי בריאות

תביעה ייצוגית |מ.א מוצרי בריאות בע"מ [9/04/2019]

ת"צ - 16242-12-16

הצדדים - שער נ' מ.א מוצרי בריאות בע"מ

תאריך פרסום - 9.4.2019

תקציר - בתובענה נטען כי המשיבה הפרה את הוראות תקן ישראלי 1307 משום שלא ציינה בסימון בולט לעין, ליד המילים "ללא הסוכר" שבחזית אריזות המוצר "סוכריות ללא סוכר בטעם מרווה פלוס ויטמין C" של המותג הגרמני HUBNER את המילים "מכיל רב כהלים".

ב"כ המבקש - עו"ד טלי לופו, עו"ד שרון ענבר-פדלון

ב"כ המשיבה - עו"ד אסף דנציגר

בזק 2

הסכם פשרה |בזק חברה ישראלית לתקשורת בע"מ [14/05/2019]

ת"צ - 3254-11-15

הצדדים - רם דקל נ' בזק חברה ישראלית לתקשורת בע"מ

תאריך פרסום - 14.5.2019

תקציר - עניינה של הבקשה לאישור הוא בטענת המבקש כי מפרסומים ומשיווק של המשיבה הבין המבקש כי חבילות הגלישה של המשיבה (דוגמת חבילת MAX100 או TOP100ׂ) מאפשרות גלישה במהירות מ"ב, כאשר בפועל לא ניתן היה לגלוש במהיות האמורה.

ב"כ המבקש - עו"ד אוהד אנטמן

ב"כ המשיבה - עו"ד דני כביר, עו"ד נאור וקנין

עיתון: הארץ , מעריב
אירופלקס

הסכם פשרה |אירופלקס לשינה טובה יותר בע"מ [11/06/2019]

ת"צ - 26150-10-17 הצדדים - לירן דדו נ' אירופלקס לשינה טובה יותר בע"מ תאריך פרסום - 11.6.2019 תקציר - עניינה של בקשת האישור בטענת המבקש כי המשיבה הציגה, במדיות שונות, את מחיריהם של חלק ממוצריה כמחירי מבצע, המעניקים הנחות על מחיר נקוב כלשהו. המבקש טען כי מבצעים אלו פורסמו תקופה ממושכת העולה על התקופה הקבועה בדין, כי המחיר הרגיל המוצג בהם אינו המכיר בו נמכרו בפועל טרם המבצע, וכי קיים חשש כי פרסום המבצעים באופן זה השפיע בצורה בלתי הוגנת על לקוחות המשיבה והטעה אותם. ב"כ המבקש - עו"ד ירון גולדין  

ייצוגית

הסכם פשרה |הום סקינוביישנס בע"מ [10/02/2019]

ת"צ - 20933-01-14 הצדדים - פילו נ' הום סקינוביישנס בע"מ תאריך פרסום - 10.2.2019 תקציר - נטען כי הנתבעת הציגה מצגים מטעים לציבור הלקוחות שלפיהם יש במכשיריה, "פלאש אנד גו" ו"סנסאפיל" כדי להוביל להסרת שיער לצמיתות בקלות ובמהירות, כאשר בפועל המכשירים מובילים רק להפחתת שיער לצמיתות.

עיתון: גלובס , הארץ
דין שיווק דליה

תביעה ייצוגית | דין ושיווק קלייה בע"מ [19/10/2018]

תאריך פרסום: 19/10/18 הצדדים:סבג- אלרון נ' דין שיווק וקלייה בע"מ ת"צ: 42351-10-17 תקציר: התובעים טענו כי היה סימון שלא כדין של המוצר "עיסת התמרים", לא צוין אחוז מרכיב התמרים מסך כל אחוזי המוצר. בנוסף לא היית רשומה כתובת החברה, ומה שהיה כתוב, בכתב בלתי קריא וקטן מאוד. בהסכם הפשרה הוחלט כי הנתבעת תעניק הטבה לציבור על סך 30,000 ש"ח, התובעת תקבל 3000 ש"ח פיצוי והוצאות משפט.

גם אנד גם

הסכם פשרה |גם אנד גם בע"מ [04/03/2019]

ת"צ - 56289-04-18

הצדדים - אבו חוסין נ' גם אנד גם בע"מ

תאריך פרסום - 4.3.2019

תקציר - בתביעה נטען כי הנתבעת שיווקה גופיות פלנל שרוול ארוך המסומנות כ-100% כותנה, ממותגות במותג גם אנד גם, המיובאות על ידי המשיבה, אך בפועל הן עשויות 31% כותנה בלבד.

ב"כ המבקש - עו"ד דינה רוב ויוסי חובב

ב"כ המשיבה - עו"ד איתמר בונום ואריאל זיסמן

איביי

הסדר פשרה | eBay Inc [24/12/2019]

ת"צ - 63987-02-18 הצדדים - גרינבלט נ' eBay Inc תאריך פרסום - 24.12.2019 תקציר - עניינה של התובענה ובקשת האישור בטענות לשינוי במחיר השילוח שמתרחש לעתים, במסגרת רכישה שמבוצעת באתר האינטרנט eBay.com , בין מסך תוצאות החיפוש באתר לבין מסכים שלאחר מכן. ב"כ המבקש: עו"ד יצחק אבירם  

עיתון: גלובס , הארץ
אלמשהדווי

הסכם פשרה | אלמשהדאוי למסחר ושיווק בע"מ ואלמשהדאוי קינג סטור בע"מ [20/10/2017]

 

ת"צ: 19036-10-15 הצדדים: גברת מרים בלייס נ' אלמשהדאוי למסחר ושיווק בע"מ ואלמשהדאוי קינג סטור בע"מ תאריך פרסום: 20/10/17 + פרסום נוסף ב25/12/17 בגלובס

תקציר:

תביעה ייצוגית נגד אלמשהדאוי למסחר ושיווק בע"מ על כך שהם סימנו לא כדין את התווית על גבי המוצר.

המוצר: שמן תירס בתכולה של 3 ליטר המיובא ומשווק באמצעותן, סומן כ"לא מכיל כולסטרול", "איור לב האדם" וסימון שגוי לערך הכולסטרול בטבלת הערכים התזונתיים.

הנתבעות הפרו חובות חקוקות הקבועות בתקנות בריאות הציבור.

חברי הקבוצה התובעת: כל מי שרכש במרכולים ובחנויות את המוצר שמן תירס באריזת 3 ליטר שמיובא ומשווק על ידי המשיבות ואריזתו סומנה שלא מכיל כולסטרול הנתבעות מתחייבות לפצות את חברי הקבוצה והציבור בסך כולל של 300,000 ש"ח.

לפרטים כנסו לנוסח המלא של התביעה.

שמן2

תומר יבוא ושיווק מוצרי מזון

הסכם פשרה | תומר יבוא ושווק מוצרי מזון (1983), בע"מ [11/08/2017]

ת"צ: 22409-01-16 הצדדים: חן ליאור נ' תומר יבוא ושווק מוצרי מזון (1983), בע"מ תאריך פרסום: 11/08/17

עיתון: גלובס , המבשר
שור

תביעה ייצוגית |שור טבנצ'יק בע"מ [30/08/2019]

ת"צ - 116920-09-18

הצדדים - גילי סולוביצ'יק נ' חברת שור טבנצ'יק בע"מ ואינטרנט דראגסטור בע"מ

תאריך פרסום - 30.8.2019

תקציר - התובענה, כפי שתוקנה עוסקת בטענה שלפיה המשיבות פרסמו מוצרי מזון ותוספי תזונה כשהן מייחסות להם, כביכול "סגולות רפואיות" בניגוד לדין.

ב"כ המבקשת - עו"ד אורלי בן עמי

ב"כ המשיבה - עו"ד יאיר אברהם, עמית פולק מטלון ושות' - משרד עורכי דין

קיומא

תביעה ייצוגית | קיוומא בע"מ [16/01/2018]

ת"צ: 31010-11-15 הצדדים: אלקסלסי  נ' קיוומא בע"מ תאריך פרסום: 16/1/18

תקציר:

הטענה: המשיבות התעלמו מהוראות משרד הבריאות שאסר על שיווק מוצר המכונה "דקפינול ג'ל" ונמנעו מלנקוט בצעדים שראוי היה לנקוט בנסיבות הענין.

המשיבות הציגו מצג שווא לפיו יש למוצר אישור מרשות ה- FDA האמריקאי, כי המוצר נבדק מחקרית וכי הינו מומלץ על ידי רופאי השיניים.

חברי הקבוצה: כל צרכן שרכש את המוצר עד למועד אישור הסכם הפשרה וכל צרכן שייהנה מההטבה על פי הסכם הפשרה.

המשיבה התחייבה לתת הנחה בשיעור של כ- 50% משווי המוצר וכן תעניק הנחה בהיקף משמעותי על מוצרים נוספים מסדרת דקפינול, בשווי כולל של 240,000 ש"ח. כמו כן בתוך שלושה חודשים ממועד אישור הסכם הפשרה, תתרום המשיבה מוצרים רפואיים המשווקים על ידה, בשווי כולל בסכום של כ- 40,000 ש"ח לעמותת "חברים לרפואה".

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה
קנדי

הסדר פשרה |קופיקס גרופ וקנדי פלוס בע"מ [23/1/2019]

ת"צ - 16683-08-18 הצדדים - המבקשים נ' קופיקס גרופ בע"מ וקנדי פלוס בע"מ תאריך פרסום - 23/10/19 תקציר - הטענה: היבואן ייבא לארץ עוגיות בשם "DANISH ROYAL BUTTER COOKIES"  אשר על אף שהתברר כי אינן מכילות חמאה אלא רכיבי טעם וריח מלאכותיים בלבד, העוגיות נמכרו בסניפי קופיקס ברחבי הארץ. ב"כ המבקשת: עוה"ד איתמר בונום    

עיתון: גלובס , הארץ
קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים
רקיט

תביעה ייצוגית | חברת רקיט בנקיזר (ניר איסט) בע"מ [6/12/2017]

ת"צ: 35513-12-15 הצדדים: דניאלה אברהם נ' חברת רקיט בנקיזר (ניר איסט) בע"מ תאריך פרסום: 6/12/17

תקציר:

הטענה של התובעת: הנתבעת שיווקה באמצעות קמפיין פרסומי את אריזות נורופן קפסולות ג'ל, בצבע וורוד

המכילות 10 קפסולות כמוצר ייעודי המשמש בראש ובראשונה לטיפול בכאבי מחזור, תוך שהיא גורמת לחברי הקבוצה לרכוש את המוצר, בנפרד ממשככי כאבים סטנדרטיים (לרבות אלו המשווקים בידי נורופן).

על פי הטענה, אין הבדל בין רכיבי המוצר, אשר פורסם כמוצר ייעודי לכאבי מחזור לבין רכיביהם של משככי הכאבים הסטנדרטיים.

 המשיבה תתרום בתוך 12 חודשים ממועד ההחלטה, אריזות נורופן קפסולות נוזל 200 מ"ג בשווי כספי של 200,000 ש"ח בחודש בו ניתן פסק דינו של בית המשפט המאשר הסדר פשרה זה. המוצרים ייתרמו לצה"ל באמצעות האגודה למען החייל או הקרן למען ביטחון ישראל.

42001413c

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה
פרש מרקט

הסכם פשרה | פרשמרקט בע"מ [19/11/2017]

 

ת"צ: 24900-01-14 הצדדים: הר-פז נ' פרשמרקט בע"מ תאריך פרסום: 19/11/17

תקציר:

פרשמרקט- רשת סופרמרקטים בפריסה ארצית, פרסמה על גבי שלטים ובעלונים השונים מבצעי מכירה של משקאות

כאשר המחירים שפורסמו לא כללו את מחיר הפיקדון שהוסיפו בעמדת התשלום בקופה.

פרשמרקט תחלק סך של 685,821 ש"ח כדלקמן:

בתוך 15 יום מהמועד בו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה יהפוך לחלוט, פרשמרקט תתחיל לזכות באופן אוטומטי, ללא צורך בבקשה מקדימה מצד הלקוח ומבלי להודיע לו על כך לפני הרכישה, כל לקוח שיבצע רכישה שסכומה עולה על 150 ש"ח בתנאי שהרכישה כוללת לפחות מוצר אחד ממחלקת משקאות, בסך של 20 ש"ח עד שסך הזיכויים במצטבר יעמוד על סכום הפיצוי.

לאתר: פרשמרקט

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים
טל שער

תביעה ייצוגית |מ.א. מוצרי בריאות וטבע בע"מ [13/02/2019]

ת"צ - 16242-12-16

הצדדים - טל שער נ' מ.א. מוצרי בריאות וטבע בע"מ

תאריך פרסום - 13.02.2019

תקציר - המבקש טען כי הנתבעת מפרה את הוראות תקן ישראלי 1307 משום שלא ציינה בסימון בולט לעין, ליד המילים "ללא סוכר" שבחזית אריזת מוצר "סוכריות ללא סוכר בטעם מרווה פלוס ויטמין C" של המותג הגרמני Hubner ואשר מכילה "רב כהליים" את המילים "מכיל רב כהליים".

ב"כ הקבוצה - עו"ד טלי לופו ועו"ד שרון פדלון

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית
גם אנד גם 11

הסכם פשרה |גם אנד גם בע"מ [29/07/2019]

ת"צ - 56289-04-18

הצדדים - אבו חוסין נ' גם אנד גם בע"מ

תאריך פרסום - 29.7.2019

תקציר - עניינה של התובענה הוא הטענה כי המשיבה ייבאה ושיווקה גופיות פלנל שרוול ארוך המסומנות כ- 100% כותנה, ממותגים במותג גם אנד גם, אך בפועל הן עשויות 31% כותנה בלבד.

ב"כ המבקש - עו"ד דינה רוב ויוסי חובב

ב"כ המשיבה - עו"ד איתמר בונום ואריאל זיסמן

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון
סופר פארם2

תביעה ייצוגית | סופר פארם ואח' [11/12/2017]

ת"צ: 41999-01-13 הצדדים: פנחס זלצר ואח' נ' סופר פארם ואח'

תאריך פרסום: 11/12/17

תקציר:

הנתבעות ייחסו לתוספי התזונה המצוינים במודעה סגולות ריפוי למחלת ניוון המפרקים ו/או לשיקום הסחוסים והכל באמצעות היגדים מטעים ובניגוד לדין.

הסדר הפשרה יחול על כל מי שרכש ו/או השתמש באחד מהמוצרים וזאת החל מיום 23.1.16 ועד למועד אישור הסדר הפשרה.

החל ממועד אישור הסדר הפשרה הנתבעת 1 תתרום 138,875 ש"ח לקרן תובענות ייצוגיות, ותעניק ללקוחותיה בחנויות סופר פארם הנחות בשיעור 35% ברכישת מוצרים עד לסך כולל של 380,820 ש"ח. בנוסף, תתרום מוצרים בשווי כולל בסך 313,452 ש"ח לעמותת 'ג'וינט ישראל אשל- יחד בעשייה החברתית למען הזקנים'.

בנוסף, הנתבעות 2 ו-3 תתרומנה, למשך תקופת ההסדר 161,194 ש"ח ל'קרן תובענות ייצוגיות' וכן מוצרים בשווי 907,188 ש"ח ל"יד שרה", "עזר מציון" ו"חברים לרפואה". שווי ההטבה הכולל לציבור הצרכנים בישראל יהא בסך 2,2880,266 ש"ח.

בנוסף, בתום 60 יום, ממועד אישור הסדר הפשרה ואילך, הנתבעות תחדלנה מלפרסם את המוצרים, כהגדרתם לעיל, באמצעות היגדים או אמירות, שפורטו בהסדר הפשרה.

תוצאת תמונה עבור תרופות

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, בריאות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מכבי שירותי בריאות, סופר פארם, פרסומות, תוויות מוצרים, תכולה, תרופות ורפואה
בזק 7.2.19

הסכם פשרה | בזק חברה ישראלית לתקשורת בע"מ [03/02/2019]

ת"צ  - 3254-11-15 הצדדים – רם דקל נ' בזק חברה ישראלית לתקשורת בע"מ תאריך פרסום - 03.02.2019 תקציר - נטען כי הבזק הטעתה את לקוחותיה בפרסומים שאפשר לגלוש 100 מגה אך בפועל זה לא אפשרי. ב"כ התובע המייצג - עו"ד דוד מיזרחי, ב"כ המשיבה- עו"ד איתי בסיס

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, בריאות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מכבי שירותי בריאות, סופר פארם, פרסומות, תוויות מוצרים, תכולה, תרופות ורפואה, הטעיה, הטעיה צרכנית, חיובים, מחירים
דגנית

תביעה ייצוגית | דגנית עין בר תעשיות מזון ואפיה [04/01/2018]

ת"צ: 68785-12-15 הצדדים: יוסף מתיתיהו נ' דגנית עין בר תעשיות מזון ואפיה תאריך פרסום:  פרסום שני 4/1/18

תקציר:

הטענה: דגנית אורזת ומשווקת לחמים מתוצרתה בניגוד להוראות בריאות הציבור (מזון) (סגירה של אריזות מזון),

הפרה זו מקימה למבקשת עילה של הפרת חובה חקוקה, רשלנות, הטעיה צרכנית ועוד, המזכה אותה בסעד המורה לדגנית לתקן את אריזות המוצרים,

ולחדול משיווק מוצרים שאינם ארוזים כדין, וכן בהשבה ובפיצוי בגין נזק ממנוי ובלתי ממוני.

חברי הקבוצה: כל מי שרכש ו/או צרך ממוצרי המשיבה וזאת במשך שבע שנים עובר להגשת בקשת האישור ועד למועד פרסום ההודעה הראשונה בדבר הגשת הבקשה לאישור הסדר הפשרה.

תמונה קשורה

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, בריאות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מכבי שירותי בריאות, סופר פארם, פרסומות, תוויות מוצרים, תכולה, תרופות ורפואה, הטעיה, הטעיה צרכנית, חיובים, מחירים, אריזות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, רשלנות
Capture

תביעה ייצוגית | הרשת הרביעית, רמי לוי, סופר דוש, ויקטורי, כהן מחסני השוק, ספיר דן קמעונאות, אי.ג'י.אם השקעות, לוטמלי תעשיות פלסטיק [31/12/2017]

ת"צ: 38838-08-15 הצדדים: לילך טבקמן  נ' הרשת הרביעית, רמי לוי, סופר דוש, ויקטורי, כהן מחסני השוק, ספיר דן קמעונאות, אי.ג'י.אם השקעות, לוטמלי תעשיות פלסטיק תאריך פרסום: 31/12/17 תקציר: הטענה: כי תכונותיהן של שקיות פלסטיק המשווקות תחת השם "המותג", והמיוצרות בטכנולוגיה הידועה בשם Oxo Biodegradable (להלן : טכנולוגיית האוקסו")ואשר על גבי אריזתן צוין, כי הן שקיות מתכלות וידידותיות לסביבה, אינן עומדות בתנאי הכיתוב המופיע על גבי האריזה: כי שקיות האוקסו משווקות באופן אסור כבעלות "תו ירוק של מכון התקנים הישראלי" ללא רשות מכון התקנים, וכי שיווק השקיות כבעלות תו "מגן דוד ירוק שוחרי איכות הסביבה" ו/או כבעלות תו "Green", הינו אסור ו/או מטעה ו/או עלול להטעות. הגדרת הקבוצה: "כל הצרכנים אשר רכשו ו/או ירכשו שקיות "מתכלות" ו/או "ידידותיות לסביבה" של "המותג" אצל המשיבות ו/או אשר יוצרו או יובאו על ידי המשיבות, במהלך 7 השנים שקדמו להגשת התובענה ועד למתן פסד דין בתביעה". הסדרה עתידית: בתוך 60 יום ממועד אישורו של הסכם הפשרה בפסק דין, תחדלנה הנתבעות מלשווק ולמכור את שקיות האוקסו. היה ומי מבין הנתבעות תחליט לשווק בעתיד שקיות אוקסו, ייעשה הדבר אך ורק בכפוף לעמידתן בהוראות כדלקמן: שם השקית אשר יצוין בכותרת האריזות יהיה: שקיות OXO או שקיות בטכנולוגיית OXO. הכיתוב על גבי האריזות, השקיות והפרסומים של המוצרים ישונה באופן בו לא ייכתב שהן לשמירה על איכות הסביבה/ מאפשרות סביבה ירוקה/ מתאימות למיחזור. לא יופיע סמל המיחזור, ועוד. כפיצוי לחברי הקבוצה, נקבע כי יוענק על ידי הנתבעות סעד לתועלת הציבור, בשווי כולל של  250,000 ש"ח. תוצאת תמונה עבור ‪plastic bags‬‏    

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, בריאות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מכבי שירותי בריאות, סופר פארם, פרסומות, תוויות מוצרים, תכולה, תרופות ורפואה, הטעיה, הטעיה צרכנית, חיובים, מחירים, אריזות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, רשלנות, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות
נעמן גרופ

הסדר פשרה |נעמן גרופ בע"מ [16/09/2019]

ת"צ - 26748-11-18 הצדדים - נועה שר שלום נ' נעמן גרופ בע"מ תאריך פרסום - 16/09/19 תקציר - טענת התובעת: לצרכני הנתבעת נגרם נזק, בין השאר, בשל הטעייתם ביחס למחירי מבצע של מוצרי הנתבעת. הנתבעת העניקה שוברי החלפה בסכומים גבוהים, כאשר בפועל ניתן היה לממשם רק ביחס למחיר הרגיל/הקודם של המוצרים ולא ביחס למחיר המבצע שלהם. ב"כ התובעים: עוה"ד משה בן דרור ב"כ הנתבעת: עו"ד יוחאי שלף ממשרד איתן מהולל שדות.  

קטגוריה: אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, נזיקין, תרמית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, אינטרנט, בזק, הטעיה צרכנית, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אחריות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, מזון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, מצג שווא, תווית מוטעית, אינטרנט, הטעיה, הטעיה צרכנית, מחירים, קניות, אריזות, בריאות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, טבלת ערכים, מזון, מחירים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סגולות רפואיות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, אריזות, בריאות, הודעות פרסום, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, משרד הבריאות, תרופות ורפואה, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, משקאות, תשלומים עודפים, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, סימון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הטעיה, הטעיה צרכנית, חובת הסימון, בריאות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מכבי שירותי בריאות, סופר פארם, פרסומות, תוויות מוצרים, תכולה, תרופות ורפואה, הטעיה, הטעיה צרכנית, חיובים, מחירים, אריזות, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, רשלנות, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, הטעיה, הטעיה צרכנית, מבצעים, מחירים
תובענה פרם