הטעיה צרכנית | הסכמי פשרה בישראל

הטעיה צרכנית

יינות ביתן

תביעה ייצוגית | יינות ביתן [12/11/2018]

ת"צ: 21141-09-15 הצדדים: שחר בז'רנו נ' יינות ביתן תאריך פרסום: 12/11/18 תקציר: הטענה: המשיבה ביצעה הטעיה של ציבור הצרכנים בנוגע למכירת משקאות אשר המחיר המוטבע על גבי המדבקות הצמודות להם והצגתם לקהל הצרכנים אינו כולל את עלות הפיקדון עבור החזרת בקבוק או פחית כנדרש. לטענת המבקש, בהתאם לבדיקות שערך, מחיר המשקאות חייבי הפיקדון שונה וגבוה ממחירם בפועל, בקופה. לפיכך, נטען כי הוטעה הצרכן לחשוב, כי שילם עבור משקה עלות גבוהה.  

עיתון: גלובס , מעריב
סלקט פרו

תביעה ייצוגית | ג'ינס פלקס בע"מ, האנגר שי בע"מ, סלקט פרו בע"מ [30/07/2018]

ת"צ: 5062-07-15 הצדדים: נדב רחמים  נ' ג'ינס פלקס בע"מ, האנגר שי בע"מ, סלקט פרו בע"מ תאריך פרסום: 30/7/18 תקציר: הקבוצה: "מי שקנו ממשיבה 2 או 3 גופייה שייבאה לישראל משיבה 1 ושהרכבה המוצהר שונה מהרכבה הנכון, מחודש יולי 2008 ועד ליום 2.7.15 שבו הוגשה הבקשה." עילת התביעה: הטעיה על פי חוק הגנת הצרכן.      

פין פאק

תביעה ייצוגית | פיין פק בע"מ ואח' [16/02/2018]

ת"צ: 31275-04-16 הצדדים: רבינוביץ' ואח'  נ' פיין פק בע"מ ואח' תאריך פרסום: 16.2.18 תקציר: הטענה: המשיבה שיווקה לציבור מוצרים הנושאים חותמת כשרות מזויפת של בד"צ "שארית ישראל" וכן אישור הנחזה כאישור כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל. כל זאת כאשר נטען למעשה, כי למוצרי המשיבה אין אישורי כשרות מטעם הגורמים הנ"ל. המבקשים טוענים כי הדמיון בעיצוב אריזת הסוכר של המשיבה לבין אריזה דומה של מוצר מתחרה, הינה למעשה הטעיה צרכנית. הנתבעים מכחישים את כלל טענות המבקשים. המשיבה תתחייב שהיא לא תמכור ולא תשווק כל מוצר הנושא את החותמת המופיעה בבקשת האישור ונספחיה, ולא תשווק ולא תמכור כל מוצר הנושא כל חותמת כשרות מכל גוף שהוא, אלא אם כן היא קיבלה אישור לכך מן הרבנות כחוק. המשיבה תיתן הטבה לטובת הציבור בסכום של יפחת מ- 25,000 ש"ח. הכסף יועבר לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד על פי חוק תובענות ייצוגיות. תוצאת תמונה עבור פיין פק    

קיומא

תביעה ייצוגית | קיוומא בע"מ [16/01/2018]

ת"צ: 31010-11-15 הצדדים: אלקסלסי  נ' קיוומא בע"מ תאריך פרסום: 16/1/18

תקציר:

הטענה: המשיבות התעלמו מהוראות משרד הבריאות שאסר על שיווק מוצר המכונה "דקפינול ג'ל" ונמנעו מלנקוט בצעדים שראוי היה לנקוט בנסיבות הענין.

המשיבות הציגו מצג שווא לפיו יש למוצר אישור מרשות ה- FDA האמריקאי, כי המוצר נבדק מחקרית וכי הינו מומלץ על ידי רופאי השיניים.

חברי הקבוצה: כל צרכן שרכש את המוצר עד למועד אישור הסכם הפשרה וכל צרכן שייהנה מההטבה על פי הסכם הפשרה.

המשיבה התחייבה לתת הנחה בשיעור של כ- 50% משווי המוצר וכן תעניק הנחה בהיקף משמעותי על מוצרים נוספים מסדרת דקפינול, בשווי כולל של 240,000 ש"ח. כמו כן בתוך שלושה חודשים ממועד אישור הסכם הפשרה, תתרום המשיבה מוצרים רפואיים המשווקים על ידה, בשווי כולל בסכום של כ- 40,000 ש"ח לעמותת "חברים לרפואה".

תביעה ייצוגית נגד חברת מ.א. מוצרי בריאות וטבע בעמ

תביעה ייצוגית | נגד חברת מ.א. מוצרי בריאות וטבע בע"מ

ת"צ: 16242-12-16 שער נ' מ.א. מוצרי בריאות וטבע בע"מ הצדדים: שער נ' מ.א. מוצרי בריאות וטבע בע"מ תאריך פרסום: 09/01/19 תקציר: הטענה: המשיבה הפרה תקן בכך שלא ציינה בחזית המוצר ליד המילים "ללא סוכר" כי המוצר מכיל "רב כהליים". השופטת: "ייתכן שלו ידע לקוח כי המוצר מכיל "רב כהליים" הוא היה מסכים לשלם עליו פחות או לא לרכוש אותו כלל" ב"כ המבקשת: עו"ד שרון ענבר- פדלון ו עו"ד טלי לופו, ממשרד לופו ענבר- פדלון. לפרטים: http://www.classaction-law.com/      

עיתון:
טמבור

הסכם פשרה | טמבור בע"מ [04/07/2017]

ת"צ: 12783-07-15 הצדדים: אריה דגני נ' טמבור בע"מ תאריך פרסום: 04/07/2017

ייצוגית

הסכם פשרה |הום סקינוביישנס בע"מ [10/02/2019]

ת"צ - 20933-01-14 הצדדים - פילו נ' הום סקינוביישנס בע"מ תאריך פרסום - 10.2.2019 תקציר - נטען כי הנתבעת הציגה מצגים מטעים לציבור הלקוחות שלפיהם יש במכשיריה, "פלאש אנד גו" ו"סנסאפיל" כדי להוביל להסרת שיער לצמיתות בקלות ובמהירות, כאשר בפועל המכשירים מובילים רק להפחתת שיער לצמיתות.

עיתון: גלובס , הארץ
הנקל

תביעה ייצוגית | חברת הנקל סוד בע"מ [05/06/2018]

ת"צ: 16-04-2318 הצדדים: איתי קוזלינר  נ' חברת הנקל סוד בע"מ תאריך פרסום: 5/6/18 תקציר: עניינה של התובענה הוא בסדרה של חמישה מוצרי ג'ל כביסה המיוצרים והמשווקים בישראל על ידי המשיבה, בשם המותג "פרסיל" אשר לטענת התובע המייצג, היה בהם, בין היתר, חוסר התאמה בין הסימון המוטבע בפקק המידה של המוצרים לבין הוראות השימוש בהם, דבר שלטענתו הביא להטעיה הן ביחס לכמויות הג'ל המומלצות לשימוש במוצרים והן ביחס למספר הכביסות המוצג על גבי חזית אריזות המוצרים. טענה נוספת על העדר הוראות שימוש המפרטות מינונים מומלצים לפי חלוקה לרמות לכלוך של הכביסה, שלא בהתאם להוראות השימוש שמפתחת המוצרים מפרסמת על גבי המוצרים כפי שהם נמכרים בחו"ל. תוצאת תמונה עבור חברת הנקל סוד פרסיל

עיתון: מעריב הבוקר
שסטוביץ

תביעה ייצוגית |ש' שסטוביץ' בע"מ [15/03/2019]

ת"צ - 20642-02-17

הצדדים - גילי שמואלי נ' ש' שסטוביץ' בע"מ

תאריך פרסום - 15.3.2019

תקציר - בתביעה נטען כי משחת השיניים Colgate Optic White Instant שווקה בדרך של הטעיה צרכנית ביחס למשך ההלבנה הזמנית על תווית המוצר, והכל תוך הפרת הוראות הדיוק וחובות חקוקות כמפורט בבקשה.

ב"כ המבקשים - עו"ד אורטל טורג'מן

ב"כ המשיבה - עו"ד אורי שנהר

Capture

תביעה ייצוגית | הרשת הרביעית, רמי לוי, סופר דוש, ויקטורי, כהן מחסני השוק, ספיר דן קמעונאות, אי.ג'י.אם השקעות, לוטמלי תעשיות פלסטיק [31/12/2017]

ת"צ: 38838-08-15 הצדדים: לילך טבקמן  נ' הרשת הרביעית, רמי לוי, סופר דוש, ויקטורי, כהן מחסני השוק, ספיר דן קמעונאות, אי.ג'י.אם השקעות, לוטמלי תעשיות פלסטיק תאריך פרסום: 31/12/17 תקציר: הטענה: כי תכונותיהן של שקיות פלסטיק המשווקות תחת השם "המותג", והמיוצרות בטכנולוגיה הידועה בשם Oxo Biodegradable (להלן : טכנולוגיית האוקסו")ואשר על גבי אריזתן צוין, כי הן שקיות מתכלות וידידותיות לסביבה, אינן עומדות בתנאי הכיתוב המופיע על גבי האריזה: כי שקיות האוקסו משווקות באופן אסור כבעלות "תו ירוק של מכון התקנים הישראלי" ללא רשות מכון התקנים, וכי שיווק השקיות כבעלות תו "מגן דוד ירוק שוחרי איכות הסביבה" ו/או כבעלות תו "Green", הינו אסור ו/או מטעה ו/או עלול להטעות. הגדרת הקבוצה: "כל הצרכנים אשר רכשו ו/או ירכשו שקיות "מתכלות" ו/או "ידידותיות לסביבה" של "המותג" אצל המשיבות ו/או אשר יוצרו או יובאו על ידי המשיבות, במהלך 7 השנים שקדמו להגשת התובענה ועד למתן פסד דין בתביעה". הסדרה עתידית: בתוך 60 יום ממועד אישורו של הסכם הפשרה בפסק דין, תחדלנה הנתבעות מלשווק ולמכור את שקיות האוקסו. היה ומי מבין הנתבעות תחליט לשווק בעתיד שקיות אוקסו, ייעשה הדבר אך ורק בכפוף לעמידתן בהוראות כדלקמן: שם השקית אשר יצוין בכותרת האריזות יהיה: שקיות OXO או שקיות בטכנולוגיית OXO. הכיתוב על גבי האריזות, השקיות והפרסומים של המוצרים ישונה באופן בו לא ייכתב שהן לשמירה על איכות הסביבה/ מאפשרות סביבה ירוקה/ מתאימות למיחזור. לא יופיע סמל המיחזור, ועוד. כפיצוי לחברי הקבוצה, נקבע כי יוענק על ידי הנתבעות סעד לתועלת הציבור, בשווי כולל של  250,000 ש"ח. תוצאת תמונה עבור ‪plastic bags‬‏    

זוגלובק 9

תביעה ייצוגית | חברת נקניק כשר זוגלובק בע"מ [18/04/2018]

ת"צ: 20210-01-17 הצדדים: רוני לוטן יניב  נ' נקניק נהריה כשר זוגלובק בע"מ תאריך פרסום: 18/4/18 תקציר: הטענה: המשיבה הטעתה את הצרכנים בסימון מטעה אותו מציינת המשיבה על מוצריה "פסטרמה עוף מעושנת 330 גר" ו"פסטרמה עוף ברביקיו 330 גר". לפיו המוצרים מכילים שומן בשיעור נמוך (עד 2%) בה בעת שבפועל נטען כי המוצרים מכילים שומן באחוזים גבוהים יותר ואסור לכנותם "דל שומן". המשיבה תתרום מוצרים בסכום של 300,000 ש"ח לגופים הבאים: נותנים באהבה- חיפה, עמותת לשובע, בתי קשיש ומועדוניות ביישוב שלומי באמצעות מ.מ שלומי, האגודה למען החייל, פתחון לב. המשיבה תעניק הנחות לצרכנים בסכום של 600,000 ש"ח שיינתנו על דרך של הפחתה במחיר לצרכן על מכירת מגוון מוצרי הפסטרמות והנקניקים של המשיבה. המשיבה תתרום תרומה כספית בגובה 100,000 ש"ח לקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים. סך כל גובה התרומות וההנחות לצרכנים עומד על סך מיליון ש"ח. תוצאת תמונה עבור זוגלובק

תובענה פרם

תובענה כייצוגית | פמה קרדיט בע"מ [29/10/2018]

תאריך פרסום: 29/10/18 הצדדים: יוכבד דוריס בן משה נ' פמה קרדיט בע"מ ת"צ: 29127-12-16 תקציר: התובעים טענו כי הופרה חובת הגילוי לפי חוק ההלוואות חוץ בנקאיות, הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן וחוסר תום לב.

סטופ מרקט

תביעה ייצוגית | סטופ מרקט בע"מ [12/02/2018]

ת"צ: 33138-07-17 הצדדים: ויליאם נח'לה  נ' סטופ מרקט בע"מ תאריך פרסום: 12/2/18 תקציר: הטענה: המשיבה גובה מצרכנים שרוכשים מסניפיה מוצרי פירות וירקות, ארוזים מראש, הנמכרים לפי משקל, תשלום גם בגין משקל האריזה של המוצרים. במעשי המשיבה מטעה המשיבה את ציבור הצרכנים כמשעות הדבר בחוק הגנת הצרכן. המשיבה תעניק הנחות על מוצרי בקשת האישור בשווי כולל של 100,000 ש"ח במחיר לצרכן למשך 12 חודשים. תוצאת תמונה עבור סטופ מרקט

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות
אלון אינטרייד

הסכם פשרה | אלון אינטרייד בתי קפה בע"מ [16/06/2017]

ת"צ: 8840-11-13 הצדדים: ויקי פדלון ואיציק קוגל נ' אלון אינטרייד בתי קפה בע"מ תאריך פרסום: 16/06/17

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור
יפאורה 3

תביעה ייצוגית | יפאורה-תבורי בע"מ [17/05/2018]

ת"צ: 45599-06-16 הצדדים: שרונה שוקרון נ' יפאורה- תבורי בע"מ תאריך פרסום: 17/5/18 תקציר: החברה סימנה את בקבוקי המשקה מתוצרת בסימון הבטיחות "לשימוש עד." אך שהסימון המתאים על פי התקן הוא סימון האיכות "עדיף להשתמש לפני". הסימון השגוי מטעה את הצרכנים וגורם לצריכה מוגברת של מוצרים. הקבוצה: כל צרכני משקאות קלים, הנמכרים ו/או המשווקים על ידי יפאורה-תבורי, תחת המותגים: תפוזינה, ספרינג, spring Tea, אר סי קולה, שוואפס, קריסטל,  fruit water, מים מינראליים- עין גדי, ועוד. עילת התביעה: הפרת חובה חקוקה, הטעייה צרכנית ועשיית עושר ולא במשפט. תוצאת תמונה עבור יפאורה משקאות

עיתון: הארץ
קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית
מ.א מוצרי בריאות

תביעה ייצוגית |מ.א מוצרי בריאות בע"מ [9/04/2019]

ת"צ - 16242-12-16

הצדדים - שער נ' מ.א מוצרי בריאות בע"מ

תאריך פרסום - 9.4.2019

תקציר - בתובענה נטען כי המשיבה הפרה את הוראות תקן ישראלי 1307 משום שלא ציינה בסימון בולט לעין, ליד המילים "ללא הסוכר" שבחזית אריזות המוצר "סוכריות ללא סוכר בטעם מרווה פלוס ויטמין C" של המותג הגרמני HUBNER את המילים "מכיל רב כהלים".

ב"כ המבקש - עו"ד טלי לופו, עו"ד שרון ענבר-פדלון

ב"כ המשיבה - עו"ד אסף דנציגר

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון
פרש מרקט 2

תביעה ייצוגית | פרשמרקט בע"מ [20/09/2018]

ת"צ: 24900-01-14 הצדדים: הר-פז  נ' פרשמרקט בע"מ תאריך פרסום: 20/9/18 תקציר: הטענה: פרשמרקט, רשת סופרים בפריסה ארצית, פרסמה בסניפיה על גבי שלטים וכן בעלונים שונים מבצעי מכירה של משקאות החייבים בפיקדון, כאשר מחירי המוצרים לא כללו את רכיב הפיקדון, שנגבו בפועל בקופה בנוסף למחיר המוצר כפי שהוצג בשלטים ובעלונים.  

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית
שופרסל

תביעה ייצוגית |שופרסל בע"מ [6/12/2018]

ת"צ: 46453-03-15

הצדדים: דוד אנגור נ' שופרסל בע"מ

תאריך פרסום: 6/12/18

תקציר:

הטענה: במסגרת פעילות המשיבה כקמעונאית מזון, מוצריה נמכרים בפועל, פעמים רבות, במחיר הגבוה מהמחיר שהוצהר על המדף שהוצג בשילוט, בניגוד לדין.

ב"כ המבקש: עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן

ב"כ המשיבה: עוה"ד אסף לוין ויונתן ניסנהויז, גולדפרב זליגמן ושות' עורכי דין

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים
מרשל

תביעה ייצוגית |מרשל מוצרי טבע בע"מ [14/07/2019]

ת"צ - 41999-01-13

הצדדים - שרה אפרים נ' מרשל מוצרי טבע בע"מ

תאריך פרסום - 14.7.2019

תקציר - נשוא התובענה ובקשת האישור מתבססים על טענת התובעת, ולפיה, החל מיום 23.1.2006, הנתבעת ייחסו לתוספי התזונה "גלוקוזאמין וכונדרואיטין +MSM" של חברת NOW, "גלוקוזאמין וכונדרואיטין+MSM" בנוזל של חברת NOW, "גלוברי קר" של חברת NUTRI CARE ו"גלוברי קר"+MSM של חברת NUTRI CARE סגולות ריפוי למחלת ניוון המפרקים ו/או לשיקום הסחוסים וזאת - באמצעות היגדים מטעים ובניגוד לדין.

ב"כ התובעת - עו"ד יצחק חשן, עו"ד אריאל מרון

ב"כ הנתבעת - עו"ד עמרם גולן

עיתון: גלובס
קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית
סופר פארם2

תביעה ייצוגית | סופר-פארם (ישראל) בע"מ [14/01/2018]

 

ת"צ: 60167-01-16 ו-53000-02-16 הצדדים: ליאורה מלכה נ' סופר פארם (ישראל) בע"מ תאריך פרסום: 14/1/18

תקציר:

הקבוצה המיוצגת: כל לקוחות המשיבה, אשר הוטעו ביחס למחירם הקודם ו/או הרגיל של מוצרי בישום וקוסמטיקה, שהוצעו אצלה למכירה במסגרת מכירה מיוחדת ("מבצע"), במהלך שבע השנים האחרונות. הקבוצה השנייה: כל הלקוחות שמחיר המוצר ליחידת מידה מהווה עבורם שיקול בביצוע קנייה, אשר רכשו מוצרי בישום וקוסמטיקה בחנויות המשיה במהלך שבע השנים האחרונות, שלגביהם לא קוימה החובה לסמנם במחיר ליחידת מידה.

המשיבה תעניק הטבה לציבור בשני התיקים ביחד בשווי מיליון ש"ח כמפורט בהסכם.

תוצאת תמונה עבור סופר פארם

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית, גביית יתר, הטעיה צרכנית, סופר פארם, רשת חנויות, תוויות מוצרים, תמרוקים
דביר שיווק

תביעה ייצוגית | ד.ר.ב. דביר שיווק (2011) בע"מ ואח' [06/02/18]

ת"צ: 38470-09-15 צדדים: נעם קלט ואח' נ' ד.ר.ב. דביר שיווק (2011) בע"מ ואח' תאריך פרסום: 6/2/18 תקציר: הטענה: המשיבות ייבאו, שיווקו ומכרו שוקולד ו/או ממרחי אגוזים מסוג DELINUT תוך הצגתם בכתב ככשרים, ועל אף שבפועל, לטענת המבקש, לא ניתן להם אישור כשרות מאת הגוף המוסמך - הרבנות הראשית לישראל. הצדדים הסכימו בכפוף לוויתור וסילוק כאמור להלן על תרומה של תווי קנייה ברשת "אושר עד" בסך של 60,000 ש"ח על ידי המשיבות לעמותות העוסקות בסיוע לנזקקים. תוצאת תמונה עבור ממרח שוקולד

עיתון: דה מרקר
קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית, גביית יתר, הטעיה צרכנית, סופר פארם, רשת חנויות, תוויות מוצרים, תמרוקים, אריזות, הטעיה צרכנית, כשרות, מזון, מרב כל מזון, רכיבים
קליקס

תובענה ייצוגית |קליקס.סיאו.אייאל בע"מ בע"מ [13/03/2019]

ת"צ - 4700-04-16

הצדדים - שרית שיר נ' קליקס.סיאו.אייאל בע"מ

תאריך פרסום - 13.03.2019

תקציר - עניינה של התביעה הייצוגית בטענה שלפיה המשיבה כביכול מטעה את לקוחותיה בכך שהיא מציינת את עלות משלוח המוצרים הנמכרים על ידה רק "במעמד הקופה", מבלי שעלות זו תוצג ביחד עם מחירי המוצרים המוצגים ללקוח. 

ב"כ התובעת - עו"ד ליאת שטיין, עו"ד תומר בר-נתן

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית, גביית יתר, הטעיה צרכנית, סופר פארם, רשת חנויות, תוויות מוצרים, תמרוקים, אריזות, הטעיה צרכנית, כשרות, מזון, מרב כל מזון, רכיבים, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים
תנובה מרכז שיתופי

הסכם פשרה | תנובה מרכז שיתופי לשיווק תוצרת חקלאית בישראל בע"מ [16/06/2017]

ת"צ: 41378-07-15 הצדדים: ענר בר אילן ואח'  נ' תנובה מרכז שיתופי לשיווק תוצרת חקלאית בישראל בע"מ תאריך פרסום: 16/06/17

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית, גביית יתר, הטעיה צרכנית, סופר פארם, רשת חנויות, תוויות מוצרים, תמרוקים, אריזות, הטעיה צרכנית, כשרות, מזון, מרב כל מזון, רכיבים, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, תנובה
ביו גאיה

הסדר פשרה |ביו גאיה בע"מ [10/06/2019]

ת"צ - 4212-01-19

הצדדים - אילנית אלון נ' חברת ביו גאיה בע"מ

תאריך פרסום - 10.6.2019

תקציר - התובענה עוסקת בטענה כי המשיבה ייחסה לכאורה סגולות ריפוי לתוספי התזונה הנמכרים באתר ביו גאיה ובכך נטען כי הפרה את סעיף 13 לחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) ואת תקנות בריאות הציבור.

ב"כ המבקשת - עו"ד הגר ביין

ב"כ המשיבה - עו"ד עמירם טפירו

קטגוריה: הטעיה צרכנית, מחירים, משקאות, פיקדון, תווית מוטעית, ביגוד ונעליים, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, איסור הונאה בכשרות, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, מזון, תוויות מוצרים, בריאות, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, משרד הבריאות, פגיעה באוטונומיה, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, תמרוקים, תרופות ורפואה, החזרת מוצרים, הטעיה צרכנית, אריזות, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חיובים, רכיבים, תוויות מוצרים, תכולה, תשלומים עודפים, הגנת הצרכן, הטעיה, הטעיה צרכנית, מכשירי חשמל, מצג שווא, אריזות, הטעיה צרכנית, מוצרי ניקיון, מוצרי קוסמטיקה ובישום, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, סימון, תמרוקים, איכות הסביבה, אריזות, הטעיה צרכנית, ויקטורי רשת סופר, מוצרי ניקיון, מכון התקנים, מפגע סביבתי, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, רכיבים, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, תרמית, אריזות, גביית יתר, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, התרשלות, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, משקל, רשת חנויות, אריזות, הטעיה צרכנית, מזון, משרד הבריאות, רשת חנויות, תאריך ייצור, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוק עשיית עושר ולא במשפט, משקאות, סימון, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הטעיה, הטעיה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, מזון, סימון, גביית יתר, הטעיה צרכנית, חיובים, מזון, מחירים, משקאות, פרסומות, תוויות מוצרים, תווית מוטעית, הגנת הצרכן, הטעיה צרכנית, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט, מזון, מחירים, פקודת הנזיקין, רשתות מזון, שופרסל, תוויות מוצרים, הטעיה, הטעיה צרכנית, סגולות רפואיות, תווית מוטעית, גביית יתר, הטעיה צרכנית, סופר פארם, רשת חנויות, תוויות מוצרים, תמרוקים, אריזות, הטעיה צרכנית, כשרות, מזון, מרב כל מזון, רכיבים, הטעיה, הטעיה צרכנית, משלוחים, תשלומים, אריזות, הטעיה צרכנית, טבלת ערכים, מזון, תנובה, בריאות, הטעיה, הטעיה צרכנית, מזון, תווית מוטעית